Ko darīt dažādās situācijās?

Ja jūs aizbraucat uz lidostu ar nederīgiem ceļojuma dokumentiem

Var būt, ka neesat ievērojuši noteikto pases derīguma termiņu sev vai bērniem, var būt, ka esat aizbraukuši ar ID karti ceļojot uz valsti, uz kuru var lidot tikai ar pasi. Varbūt nav paņemta bērna dzimšanas apliecība vai pilnvara gadījumos, kad tas nepieciešams.

Ja ceļojuma dokumenti nebūs derīgi, jūs nereģistrēs reisam, un neļaus lidot. Jāsaprot, ka ir pieļauta kļūda, ka šajā situācijā uz vietas neko nevar darīt, un naudu par ceļojumu diemžēl nevarēs atgūt. 

Mēs iesakām atmest emocijas, un vismaz vienam vai daļai no ģimenes doties ceļojumā. Dažreiz cilvēki ceļo un atpūšas atsevišķi. Nebūs tik priecīgi, kā bija plānots, bet tomēr labāk nekā nekā.

Tas, kurš neaizlidoja, var uztaisīt jaunu pasi, pilnvaru vai tml., un var aizlidot dienu, vai pāris dienas vēlāk. Mēs palīdzēsim jums atrast visoptimālāko lidojumu.

Ja jūs nokavējat lidmašīnu

Diemžēl naudu par ceļojumu atgūt nevarēs, tāpēc jāpieņem labākais lēmums, ko darīt. Var nopirkt aviobiļeti uz galamērķi nākamajā dienā, patstāvīgi aizlidot un pievienoties atpūtai 1 dienu vēlāk. Ja nav pieejami labi reisi no Rīgas, var izskatīt no Viļņas, no Tallinas. Sanāks papildus izdevumi, bet toties nebūs zaudēta atpūta. Tikai tad noteikti brīdiniet mūs, lai ziņojam viesnīcai, ka jūs tomēr ieradīsieties. Lai jūsu numuru un atpakaļceļa biļeti nepārdod citam.

Ja gids neatbild uz telefona zvanu

Kad ielidosiet galamērķī, jūs sagaidīs vietējais gids, ko sauc arī par viesnīcas gidu. Noteikti saglabājiet sev gida telefona numuru. Telefona numuru gids jums vai nu iedos uzreiz kopā ar citu informāciju, vai nu norunās ar jums tikšanos viesnīcā noteiktā laikā (tad noteikti paprasiet gida telefona numuru tikšanās laikā). Vai arī gida telefona numurs var būt viesnīcas vestibilā pie informācijas stenda, vai speciālā tūroperatoru mapē, ko var atrast vestibilā. 

Ja zvanāt gidam, un gids neceļ, nosūtiet sms vai ziņu kādā no mesendžeriem. Gids strādā ar cilvēkiem, var būt, ka uzreiz nevar atbildēt uz jūsu zvanu.

Ja nav gida telefona numura

Uz jūsu ceļojuma vaučera vienmēr ir norādīti uzņemošās tūrisma firmas telefona numuri. Var zvanīt vai rakstīt uz norādītajiem numuriem, pateikt savu uzvārdu, viesnīcu, vaučera nnumuru, un pajautāt, kā sazināties ar gidu, vai precizēt citu aktuālu informāciju.
Uz dažiem vaučeriem ir QR kods, kuru noskenējot atveras aplikācija "gids kabatā", un tur ir norādīti dažādi mesendžeri, pa kuriem var sazināties, kā arī cita noderīga informācija.

Ja nepatīk viesnīcas numurs

Kas var nepatikt? Visbiežāk izplatītās pretenzijas var būt skats pa logu, pārāk tuvu trokšņainām izklaidēm vai tml.

Ejiet uz recepciju, un lūdziet, vai ir iespējams samainīt numuru. Dažreiz tūristi numurus maina vairākas reizes, kamēr atrod īsto. Bet jāsaprot, ka numuri ir dažādu kategoriju. Ja jums ir rezervēts skats uz dārzu, tad skats uz jūru var būt dārgāks. Iespējams, ka jums piedāvās numura maiņu par piemaksu. Ja esat ar mieru, piemaksājiet, un dzīvojiet numurā ar skatu uz jūru.

Bet var mainīt arī uz tādas pašas kategorijas numuru, bez piemaksas. Ar noteikumu, ka numuri ir brīvi, un ir pret ko samainīt. Un ar noteikumu, ka viesnīcas darbinieks būs tik laipns un gribēs samainīt. Turcijā un Ēģiptē dažreiz palīdz dzeramnauda (10-20$). It īpaši vidējas, ne pārāk augstas klases viesnīcās.

Ja viesnīcas numurā kaut kas nestrādā

Ejiet uz recepciju vai vērsieties pie “Guest Relations”, un ziņojiet, lai novērš problēmu.

Ne visās viesnīcās ir “Guest Relations” menedžeris. Ja nav, tad problēmas risina “Reception”. Bet ja viesnīca ir liela, laba, tad parasti ir arī “Guest Relation” menedžeris, ko var atrast viesnīcas hallē. Tad Recepcija atbild tikai par reģistrēšanos  un izrakstīšanos, bet visas problēmas risina “Guest Relations”.

Parasti atsūta meistarus un salabo, kas nestrādā. Ja nesanāk, un problēma ir kritiska, iedod citu numuru.

Ja vajag papildus gultas

Numuros parasti ir paredzēts noteikts gultu skaits, atbilstoši jūsu rezervācijai. Bet lielās viesnīcās, it īpaši sezonā, dažreiz nav paspējuši sabīdīt gultas kā nepieciešams. Var pietrūkt papildus gulta, kas paredzēta trešajai personai, bērnam vai tml.
 
Ejiet uz recepciju, guest relations, vai pasakiet stāva uzkopējiem, ja ir tuvumā, gaitenī. Pasakiet, ka jums vajag vēl vienu gultu. Gultu noteikti pievienos.

Ja vajag papildus segas, dvieļus, kosmētiku, dzērienus u.t.t.

Vislabāk pajautāt uzreiz stāva numuru uzkopējiem. Viņi iedos segas, kosmētiku, dvieļus. Ja nesanāk satikt uzkopējus – guest relations vai recepcija

Attiecībā uz dvieļiem – ja gribat, lai iedod jaunus dvieļus, vecos metiet vannas istabā uz grīdas. Ja būs smuki pakārti, tā ir zīme, ka esat gatavi tos pašus izmantot arī turpmāk (šāds noteikums – ekoloģisku apsvērumu dēļ).

Ja gribat apsveikt kādu no kompānijas dzimšanas dienā

Pieejiet pie guest relations vai recepcijā, un sarunājiet, ka gribētu no viesnīcas nelielu pārstiegumu, un ko viņi var piedāvāt. 

Parasti nelielus pārsteigumus viesnīca sagādā bez maksas. Un dažreiz bez speciālas brīdināšanas. Bet lai drošāk, labāk pabrīdiniet

Un varbūt, pēc jūsu vēlēšanās, ir iespējams par maksu pasūtīt puķes, augļu/saldumu grozus un tml.

Ja ir vēlā izlidošana, bet no viesnīcas jāizrakstās jau 12:00

Viesnīcās check-in ir 14:00, check-out līdz 12:00. 

Ja ir jāgaida vēlā izlidošana, var 12:00 nolikt koferus bagāžas telpā, un visu dienu pavadīt viesnīcas teritorijā un pludmalē. Var viesnīcā nopirkt vēlo check-out un palikt numurā līdz vakaram, var jau laicīgi pie mums rezervēt papildus diennakti viesnīcā vai nu ielidošans, vai izlidošanas dienai. Var viesnīcā nopirkt sev uz pēdējo dienu sauļošanās paviljonu, gazebo, kabanu, kur jums būs zināmā mērā privāta telpa kā mini istaba. Var doties uz tuvāko pilsētu pasatigāties vai iepirkties, un var doties kādā ekskursijā.

Ja nezināt, cikos būs transfērs uz lidostu

Parasti 1 dienu pirms izlidošanas uz informācijas dēļa viesnīcas recepcijā tiek uzlikta informācija par izbraukšanas laiku. Tas var būt pēcpusdienā/vakarā. Varbūt šī informācija arī atstāta recepcijā.

Bet ja vakarā vēl nezināt, cikos jums rīt no rīta/naktī būs pakaļ, sazinieties ar viesnīcas gidu – zvans, sms, mesendžeris. Vai arī aplikācijā, ko jums gids būs pateicis.

Aptuvenu laiku var aprēķināt 3h pirms izlidošanas + laiks, cik jābrauc no jūsu viesnīcas.

Ja redzat citus kolēģus no jūsu lidmašīnas, varat viņiem pajautāt. Varbūt viņi jau ir informēti.

Ja neizmantosiet grupas transfēru, vai nebrauksiet plānotā ekskursijā

Paziņojiet laicīgi jūsu gidam, lai nebrauc jums pakaļ un nemeklē.

Ja jums neatbrauc pakaļ transfērs

Visbiežāk šis varētu būt pārpratums – kāds ir ieradies par ātru, vai par vēlu – bet ja jūs nesatiekaties, un jums tūlīt jau ir izlidošana, mēģiniet sazināties ar savu gidu, un precizēt kas notiek.  

Ja neizdodas sazināties ar gidu, ņemiet taksi, un brauciet uz lidostu. Aviobiļetes jums ir, monitoros atradīsiet pie kura lodziņa ir reģistrācija, piereģistrēsieties un nonāksiet savā lidmašīnā. Taksis izmaksās lētāk nekā nokavēts reiss.

Ja nepieciešama ārsta palīdzība, vai iestājas cits apdrošināšanas gadījums

Ja nepieciešama minimāla ārsta palīdzība, jāvēršas viesnīcas medicīnas punktā vai jāpajautā recepcijā vai “guest relations”, ko jums darīt. 

Ja situācija ir nopietnāka, un būs nepieciešami maksas pakalpojumi vai hospitalizācija (vai cits apdrošināšanas gadījums, kas, piemēram, saistīts ar bojātu bagāžu), jums jāpiezvana uz apdrošināšanas polisē norādīto kontakta telefonu un jāprecizē, kas jādara

Jūsu apdrošinātājs jums ieteiks ārstniecības iestādi, ar kuru sadarbojas, un segs jūsu izmaksas. Vai arī ieteiks, kā pareizi jārīkojas citos apdrošināšanas gadījumos, lai varētu saņemt kompensāciju.

Ja lidmašīnas salonā atstātas mantas

Jāsazinās ar konkrēto aviopārvadātāju.

Ja neatnāk bagāža

Bagāžas nozaudēšanas/aizkavēšanās gadījumos sazinies ar lidostas “Rīga” bagāžas servisu: tālr. +371 67207236, e-pasts: [email protected]

Ja neatnāk bagāža galamērķī – paziņojiet to savam gidam. Piesakiet pie “Lost and Found” lodziņa, un sazinieties ar savu apdrošinātāju – kā tiks risināta kompensācija, un kādi dokumenti jāiesniedz.

Ja bagāža tiek bojāta

Jāvēršas pie aviosabiedrības un pie sava apdrošinātāja, jāprecizē kā pareizi rīkoties, lai saņemtu kompensāciju.

Ja ārzemēs pazaudējat vai jums nozog pasi

Paziņojiet par to uzreiz jūsu gidam

Un sazinieties ar apdrošinātāju. Jums būs jāsakontaktējas ar vēstniecību vai pārstāvniecību, un jāsaņem atgriešanās apliecība, lai varētu atgriezties Latvijā. Iespējams, ka nepaspēsiet atgriezties ar plānoto reisu.

Novēlam jums patīkamu atpūtu!


Web-portrets-270-zals.jpg